- Pobijamy Londyn
Pobijamy Londyn
piątek, 26 czerwca 2015
15 czerwca 2015 roku klasa dwujęzyczna naszego liceum pod opieką pani profesor Joannny Bonieckiej i Mirosławy Kacperskiej wyruszyła na warsztaty językowe do Londynu. Trasa podróży: Niemcy, Holandia, Belgia, Francja. We Francji czekał prom w miejscowości Calais, aby zabrać nas do Dover w Wielkiej Brytanii. Stąd już tylko 2 godziny dzieliły nas od Londynu.
Zwiedzanie tej metropolii zaczęliśmy od Greenwich, stamtąd popłynęliśmy Tamizą do centrum. Tam zobaczyliśmy Big Ben i miasto z lotu ptaka na London Eye, czyli z najsłynniejszej karuzeli. Podczas kolejnych dni nasza przesympatyczna pani przewodnik Anna Kania zorganizowała nam konkursy z nagrodami, które polegały na zdobyciu informacji np. o eksponatach w muzeach. Odwiedziliśmy Muzeum Brytyjskie, Muzeum Nauki oraz Muzeum Historii Naturalnej. Mieliśmy również okazję spotkać się ze sławnymi ludźmi z całego świata w Muzeum Madame Tussauds. Zwiedziliśmy London Tower i pokonaliśmy 528 stopni na szczyt Katedry Św.Pawła. Po zakupie pamiątek byliśmy gotowi do drogi powrotnej.
Warsztaty w Londynie pokazały nam jak duże możliwości daje znajomość języków obcych. Mieszkanie w domach londyńczyków pozwoliło na obserwację zwyczajów panujących w Anglii. Mogliśmy w praktyce ćwiczyć umiejętności językowe. Wyjazd okazał się skutecznym i cennym uzupełnieniem programu nauczania języka angielskiego, a także geografii i historii. Mamy motywację do dalszej nauki języka angielskiego, gdyż chcemy wrócić tam za rok.

Sandra Sompolińska, Olivia Kucharska i Katarzyna Fatalska.